Nak tau lebih lanjut?? Klik la...\(^0^)/

Khamis, 8 Disember 2011

Orang tu tak sayang dada dia....

Semua pun tau kan dalam tv dan mana-mana la dah banyak iklan " Tak Nak Merokok"...even anak kecik sekarang pun dah faham iklan tu...


Dan kisahnya ...

Hakim : ummi!!ummi!! abang tu hisap rokok la...
*pantas saya melihat org yang ditunjukkan, dan org itu melihat saya...saya??? senyum la terkulat2*
Ummi : biarla....hakim jgn buat macam tu ea....nnti ummi sedih!!
Hakim : a`a...nnti dada hitam kan...euwww....busuk...kaki kene potong...kesiannnn...( dgn suara yg agak jelas utk org itu dgr)
Ummi : hakim bwt la mcm kat tv tu...dgn suara yg slow lagi sopan (u olz tau tak signal tuk sampikan org yg merokok nie)
dan Hakim pun meletakan 2 jari dibibirnya sambil kepala geleng2...saya tgok org tu org tu hanya mampu tersenyum...untung dia senyum..kalo dia hangin...agak2 apa tindakan saya...wahahahahah....ntah erk...tak leh bygkan....

anak saya yang sulong selalu akan men"sound" sapa-sapa la bila dia nampak orang merokok...so jaga2 sapa yang merokok tu...jgn nafikan hak kami untuk menyedut udara bersih walaupun tak bape nak bersih udara sekarang nie.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan